ОД 1 ЈУЛИ НОВ ДАНОК НА ОНЛАЈН КУПУВАЊЕ: Секој производ ќе чини дополнителни 3 евра
Според новите правила, кои ќе важат во сите земји-членки на ЕУ од 1 јули 2026 година, ќе се воведе нова царинска давачка од 3 евра за секој производ во пратка купена онлајн од земја што не е членка на ЕУ.
Во моментов, онлајн пратките што влегуваат во ЕУ со вредност помала од 150 евра (без трошоци за испорака и други такси) не подлежат на царинска давачка. Ова ќе се промени од јули.
3 евра по производ
На пример, ако пакет од Азија содржи хемиско пенкало, тетратка и приврзок за клучеви, секој од тие три производи ќе подлежи на царинска давачка од 3 евра. Вкупната царинска давачка ќе биде 9 евра, плус ДДВ, кој исто така ќе се пресмета.
Од друга страна, ако пакетот содржи две идентични хемиски пенкала, тие се сметаат за еден производ, па затоа се наплаќа само една царинска давачка од 3 евра, плус ДДВ.
Властите наведуваат дека целта на оваа промена е да се обезбеди порамноправна деловна средина за компаниите од Европската Унија кои се натпреваруваат со онлајн трговците од трети земји.
Два начина за плаќање на данокот
Купувачите ќе ја платат царината од три евра по производ на еден од двата начина, во зависност од правилата на онлајн продавницата од која нарачуваат. Некои онлајн продавници ќе ја пресметаат царината веќе во моментот на купување. Во овој случај, купувачот јасно ќе го види дополнителниот трошок пред да ја заврши нарачката, а износот платен на касата ќе биде конечен.
Другите трговци на мало нема да наплаќаат царина однапред. Во овој случај, услугата за достава, поштата или курирската компанија ќе побараат од купувачот да го плати данокот пред да ја достави пратката. Затоа, на потрошувачите им се советува внимателно да ги проучат условите на онлајн продавницата пред да извршат купување за да знаат дали дополнителните трошоци ќе бидат платени веднаш или само по испораката.
Данокот не се враќа ако го вратите производот
Новите правила ќе влијаат и на враќањето на производи купени надвор од Европската Унија. Царинската такса од три евра нема да им биде вратена на клиентите кои ќе одлучат да го вратат производот, освен во случаи кога стоката е неисправна.
Враќањето на ДДВ ќе зависи од правилата на поединечната онлајн продавница. Некои трговци ќе го вратат ДДВ при враќање на стоката, додека други нема. Ова зависи од начинот на кој поединечната компанија ги пресметува своите даночни обврски, а тоа често не им е јасно наведено на клиентите.
Царинската такса нема да се наплаќа ако стоката се наоѓа во земја-членка на ЕУ во моментот на нарачката. Сепак, експертите предупредуваат дека некои веб-страници може да остават впечаток дека работат од ЕУ, на пример со користење на европски домен или прикажување цени во евра, додека стоката всушност е испратена од земја надвор од Европската Унија.
Затоа, на клиентите им се советува да ги проверат деловите „Услови за користење“ и „За нас“ за да утврдат каде е седиштето на трговецот и од која земја ќе биде испратена стоката.
Курир.рс